reklama

Keď sú z detí parťáci

O dobrovoľníctvo sa zaujímajú rôzni ľudia z rôznych dôvodov. Prichádzajú k nám stredoškoláci, ktorých k dobrovoľníctvu vedú učitelia. Ľudia do 30 rokov prídu často v pracovných alebo priateľských kolektívoch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Špeciálnou skupinou sú rodičia so svojimi deťmi. V decembri som sa zoznámila s mamou Evkou, ktorá sa prihlásila ako dobrovoľníčka na Srdce dlani. Na akcii sme oceňovali najlepších dobrovoľníkov a dobrovoľníčky a potrebovali sme pomôcť s usmerňovaním hostí. Evka prišla aj so svojou dcérou, nedalo mi to a vyspovedala som ju.

BDC: Ako ste sa dostali k dobrovoľníctvu a ako dlho sa mu venujete?
K dobrovoľníctvu som sa aktívnejšie dostala v medzinárodnej spoločnosti, pre ktorú pracujem už takmer 16 rokov. Oblasť pro bono/dobrovoľníctva si ma ihneď získala. V našej firme je pekne rozšírená na globálnej úrovni, ale aj v našej bratislavskej pobočke sa snažíme robiť viac v tomto smere a pomáhať, byť súčasťou menších ale zmysluplných projektov. Napríklad som mala možnosť spolupracovať s organizáciou, ktorá sa už mnoho rokov venuje osvete a zlepšeniu podmienok v rómskych osadách na východe Slovenska, podpore mladých rómskych talentov vo vzdelaní a pod. Niektoré osady som aj navštívila, zorganizovali sme pre deti Mikuláša, zakúpili sme im hudobné nástroje, pomohli zorganizovať koncert v Slovenskom rozhlase.. Mám na tieto aktivity naozaj veľmi pekné spomienky. Taktiež sme sa s kolegami podujali navariť guláš pre ľudí bez domova v nocľahárni Depaul. Každý rok sa snažíme zúčastniť projektu Naše mesto, ktorý organizuje nadácia Pontis. Ide o projekt, prostredníctvom ktorého skrášľujeme naše mesto alebo pomáhame konkrétnym komunitám. Okrem firemného dobrovoľníctva, pokiaľ mi to čas dovolí, sa rada zapájam a pomáham aj vo svojom voľnom čase. Za toto ale vďačím aj svojej dcére.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Dobrovoľníčky v akcii.
Dobrovoľníčky v akcii. (zdroj: Zdroj: Evka)

BDC: Čo pre Vás znamená dobrovoľníctvo?
Dobrovoľníctvo pre mňa znamená veľmi veľa; je to s určitosťou činnosť/aktivita, ktorá má veľký zmysel tak pre mňa ako aj pre moje okolie a našu spoločnosť. Keď môžem urobiť niekomu radosť, pomôcť, vyčariť úsmev, zlepšiť deň... Prečo nie. Mnohokrát stačí naozaj len veľmi málo, aby sa tak stalo.

BDC: Naposledy ste využili možnosť zapojiť sa do aktivity spolu s dcérou? Aké to bolo? Kto to vymyslel? 
Dobrovoľníčenie s mojou dcérou bolo naozaj pekné, bol to zážitok, ktorý, pevne verím, sa bude opakovať.
Musím priznať, že to nebolo naše spontánne rozhodnutie a už vôbec som si do toho momentu nevedela predstaviť, že by sa moja dcéra na niečo také ako dobrovoľníctvo vo svojom mladom veku dala. Vzišlo to z požiadaviek jej školy, ktorá zadefinovala svojim študentom určitý čas, ktorý musia venovať dobrovoľníctvu. Keďže vedela, že mne je táto oblasť blízka, našli sme, kde môžeme pomôcť a tak sme sa spoločne prihlásili pomôcť aj Vám počas akcie Srdce na dlani. Okrem toho sme sa ešte spoločne zapojili do zbierky jedla pre ľudí bez domova.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo poviete, pekná inšpirácia? Mám ešte jednu! Nedávno prišla na Zoznamku s dobrovoľníctvom matka so svojou 12 ročnou dcérou, ktorej sa nepáčili lavičky v ZOO a chcela ich pekne natrieť. Ľudia k nám chodia s najrôznejšími predstavami, vždy ich však spája jedno. Chuť pomôcť, zlepšiť, skrášliť, vyčariť úsmev či len tak zažiť niečo iné, nové. Stretnutie s matkou a dcérou bolo výnimočné a prekvapujúce zároveň. Výnimočné pohľadom na dieťa, ktoré vníma svoje okolie a chce pomôcť a prekvapujúce akciou matky, ktorá našla spôsob ako jej želanie splniť.
A ako trávite svoj voľný čas Vy? Zapájate svoje potomstvo do spoločných aktivít? Skúste to, okrem príjemne strávených chvíľ im ako dobrovoľník ukážete reálny, neprifarbený život so všetkými jeho krivdami a krásami zároveň. Tak nám BDC pomáhaj!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Michaela Bagalová, BDC

Ak sa Vám páči čo robíme a chceli by ste nás podporiť, spravte tak TU.

Ak sa chcete dozvedieť viac o dobrovoľníctve, je tu pre Vás naša webová stránka

Bratislavské dobrovoľnícke centrum

Bratislavské dobrovoľnícke centrum

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  15x

👋 Motivujeme ľudí k dobrovoľníctvu a učíme organizácie ako s dobrovoľníkmi pracovať 💻 Máme dobrovoľnícky portál, na ktorom nájdete aktuálne dobrovoľnícke ponuky v BA ❤️ Stačí sa zaregistrovať a pomáhať 🙌🏼 Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéDobrovoľníctvo

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu